onsdag 9 september 2009

Sömnen..

Jaa, som ni vet har jag ju haft fruktansvärt svårt att sova.. ibland nästan oroväckande då jag ibland inte somnat innan 08 på morgonen. Ja hur som helst, så pratade jag med mamma om det igår, hon tyckte jag skulle kolla upp det - för jag menar, man behöver ju sömn.. hon tyckte jag även skulle försöka sova på dagarna. Vilket jag är skeptisk mot.. men mamma har rätt.. jag måste försöka med det. Men av någon konstig anledning så somnade jag vid 24 igår, gissa när jag vaknade!? 12,30. Jag fick panik och flög upp men mitt i luften tänkte jag - vad fan gör det om jag har sovit ut, kroppen måste ju ha behövt det då? Jag känner mig inte utvilad, men jag känner mig nöjd och lugn. Vilket är helt sjukt, för jag har annars känt mig ganska stirrig - vad ska jag göra nu? Tvätt, städ, ut och gå.. ja.. men nu känner jag inte för att hålla på... utan ta det lugnt. Det kanske är den här harmoniska tröttheten som är så svår att ta på som man ska ha!? Ja.. jag vet inte.. jag vet bara att jag känner mig harmonisk och glad att jag fått sova. Var kanske något magiskt som hände när jag pratade med mamma igår, dem hörde mig där uppe, ok.. hon behöver sova. Haha..

Ikväll blir jag ensam - Victor slutar 16 sen åker han ut till skogen direkt. Så jag får titta på fotboll (Sverige - Malta) sen blir det idol. Efter det kanske man ska försöka krypa ner i sängen med "Vi Föräldrar" tidningen. Kanske man kan somna inatt också då? Hoppas det!

Har ätit lunch för en lita stund sen.. så nu ska jag bädda sängen, duscha och gå ut en liten promenix med älskade Bella, som för övrigt ser ut som en Sheltie nu, hon är smal och pigg.

Ha en fin dag alla!
Puss och kram!

1 kommentar:

  1. Mammi är magisk!! hihi Vad glad jag blir att du fått sova en natt i alla fall mitt äppelskrutt!

    SvaraRadera