onsdag 25 mars 2009

Bellasnuttan!

Idag har jag suttit en del vid datorn, med bilder.. Mår bra av det. Fixade till en fin bild på min lilla Bella - som precis har åkt till Morfar, han saknade henne. Hur kan man inte göra det? Världens underbaraste hund på denna jord.

- Min snutt, finast i världen.

Idag är det våffeldagen. Någon som ätit våffler? Jag och Victor ska göra det ikväll. Ska bli riktigt gott. Idag har det varit sol hela dagen - hur underbart är inte det? Den snön som kom nu måste ha varit den sista. Orkar inte mer snö nu, dessutom gick mina vinterstövlar sönder igår när vi skulle gå ut och gå, så jag får använda stövlar med klack nu, dem är visserligen inte höga men det är ju rätt så halt ute - det gäller att passa sig.

Imorgon jobbar Victor kväll så vi har en förmiddag tillsammans, det känns faktiskt riktigt coolt, mitt på en vardag. Vi tänkte åka och handla - det börjar eka i kylskåpet nu.
Ikväll är det "Det Okända" på TV, det får inte missas. Köpte faktiskt en bok till mig och en till Helén i fredags - Djurens språk av Carina Solöga. Riktigt intressant, djuren har också ett budskap att ge och det är det som kommer fram i denna bok. Om jag tex ser en gorilla komma flygandes så är budskapet: "Bestäm själv. Lita till dig själv och dina åsikter. Stå fast vid vad du tycker. Min gåva till dig är att stå för dina åsikter" Hittills har jag sett ett djur och det var i vattentornet, det var en hyena, och det som stod om hyenan stämde in klockrent på den livssituation jag satt i då. Helén däremot - hon ser grisar, fiskmåsar och vargar, ja allt möjligt. Kan bli rätt häftigt när man sitter i telefonen:
Jag: Vad ska ni äta idag?
Helén: Jävlar där kom det en gris springandes!!
Jag: VART DÅ?

Nu ska jag sätta mig framför TV:n ett slag, sen blir det våffler för hela slanten.
Puss och Kram

7 kommentarer:

  1. Aa... låter trevligt men min hund kommer alltid vara den " snällaste och gulligaste hunden i världen :D "

    SvaraRadera
  2. Nöff på´re! *asg* Låter ju som ett psyko! Men fan vad imponerande detta är när man vet vad det handlar om o hur man upplever det! Det slår mkt.. Ringer dig strax hjärtat! Fan har så ont i huvudet så jag storknar o så jobba hela natten? Jaja - vad är en bal på slotter? Puss & kram - du är bäst!

    SvaraRadera
  3. Ja bella är en underbar voffsing.. :) mysigt att åka o handla :) blire maxi elelr brukar ni också variera er som ja o fredrik? vi kör coop då o då

    SvaraRadera
  4. Om 3 timmar o 15 minuter sätter jag mig i bilen o far hemmåt! Vad konstigt det känns o inte säga go´natt till dig! *snopen min* Men jag sände en nattitanke iaf till dig! Puss min pärla!

    SvaraRadera
  5. Ja mammi, din snutt också =)
    Fia, vi åker till Willys det brukar bli billigast så haha. Annars om vi bara ska handla lite för kvällen då blir det maxi.
    Helén hoppas din natt gick bra och att du inte somnade. Puss och kram på er alla!

    SvaraRadera
  6. Till dig "Anonym" Ja så tycker föräldrar om sina barn också - att dem är sötast och snällast. Tycker din kommentar var lite lustig! Men ha det gott!

    SvaraRadera