lördag 28 mars 2009

Torsk äggsås och potatismos.

Igår glömde jag skriva - det var en ganska bra dag faktiskt var hos läkaren absolut inget allvarligt med mig, bara jag som är lite halvnervig. Har ju använt Valerina innan men det funkar bäst när man ska sova, har inte testat pillret än, men det ska jag göra när jag behöver. Vi tillbringade våran kväll hos Jenny, Danne & lille Lukas, det blev god mat och Nintendo Wii, satan i gatan vilken träningsvärk jag har idag, tänker på mannen som var så jävla vig att han kröp in i sitt eget arsel och försvann - Vi hade jätte trevligt.

Idag har det inte varit många knop, vi har tagit det väldigt lugnt, sedan jag fick ett ryck - "Victor, ska vi äta torsk med äggsås idag?" Victor blir tyst och tittar på mig "Kan du sånt?" "Jajamensan din lille mört det har jag tränat på när du har varit på jobbet", Fast det har jag ju inte, men det behöver inte han veta. Tinade torsken, sen skar jag upp den i små bitar, och lade det i kastrullen med lite salt och svartpepparkorn. Sen kokade jag två ägg, gjorde bottenredning, hävde i äggena och till det blev det potatismos. Trot eller ej.. men Anna lyckades som fan idag. För det vart så in i baljan gott, tyckte vi båda. Efter maten ringde jag till mammi, hon blev stolt över mig *wiiiiiiiiiie* Nedan här finns bilden på min maträtt, nu ser det lite färglöst ut - kunde ju haft på lite grönsaker men.. det är ju dumt att ta kaninernas mat.


- Gott, gott, gott.
Ha det gott vänner.
Puss & Kram

1 kommentar:

  1. Anna min lilla skrutt, du skriver så mammi halvt skrattar ihjäl sig, den viga mannen..... kaninernas mat..... du är är underbar. Ta kontakt med Krister snart du kan bli hans kompanjon på Vallarnas friluftsteater!!! Älskar Dig mest av allt. Puss puss puss

    SvaraRadera