torsdag 19 mars 2009

Vilken konstig start på dagen!


Hej!


Imorse kom Jessica, vi skulle ta en kort fika, då hon skulle hämta sin cykel. Vi satt på altanen i solen och små pratade, sen skulle vi gå in. Då kommer en hund i full fart och drar ut, det sa bara svisch, jaha, där drog Selma. Men hon brukar aldrig dra långt utan kommer tillbaka efter en liten stund. Så vi lämnade dörren öppen, men när det hade gått någon minut så kände båda att "Nee, vi får nog gå och hämta henne" Men hon var helt borta, så vi sprang runt och letade överallt i skogen och på cykelvägen, ja nästan runt hela oppegård. Jag ringer Victor och han är på väg att åka hem. Jessica hade gått iväg åt ett annat håll för att leta. När vi hade lagt på så ser jag Selma, hon står på en stor snöhög, och när hon får syn på mig tar hon världens skutt, hon blev ju jätte glad när hon fick syn på mig. Jag kopplar henne och ringer både Victor och Jessica för att berätta att jag har henne. När jag kommer in ser jag att det droppar blod från hennes mun. När hon såg mig vart hon ju så glad, så hon hade skrapat i underkäken på asfalten. Så jag och Jessica tvättar såret, och skulle sätta på en kompress med jodopax. Men då var bara den stora frågan hur ska vi få den att stanna. Men då kom jag på att vi har ju en munkorg. Så vi fick sätta dit kompressen tillsammans med munkorgen. Japp operation Anna och Jessica blev det idag. Nu ligger Selma i soffan och sover. Tack Jessica för hjälpen =)


Så här ser lillstumpan ut nu:


- Stackars mattes lilla älskling...

3 kommentarer:

  1. Jag kom för kaffe men åkte på ett äventyr=)=) Tack för kaffet och sällskapet! Hoppas Selma repar sig! Kram i massor

    SvaraRadera
  2. Men lilla Selma! *skrattar trots dilemmat* Hon är ju bara för söt! Hon är ju snabb som tusingen ju - vet ju hur det var när hon drog för oss! Var det 1 år sedan? Vart tar tiden vägen? Puss puss

    SvaraRadera