tisdag 17 mars 2009

Här kommer inlägget som jag skrev i den förra bloggen

Hej!


Idag vaknade jag klockan 06.00 av att en liten Selma stod vid sängkanten med en tröja i munnen och var jätte glad, (hon pep lite också) Så jag väckte Victor och sa att Selma vill nog gå ut. Så han släppte ut henne, sedan la hon sig och sov igen. Sedan kunde inte jag somna om. Jag låg och kollade på Vakna med The Voice, det är ganska bra. Har pratat en stund med Helén nu på morgonen, men hon skulle blogga så då tänkte jag att, hm.. blogga.. kanske ska ge mig på det.


Idag tänkte jag faktiskt delge en liten åsikt om grisar. Läste på aftonbladet att en gris kokades när den var vid liv. Detta var på ett känt slakteri i Sverige. De påstår att bedövningen inte tog på just denna gris, "Grisen började skrika när den vaknade till i skållkaret". Är inte det hemskt? Hur kan man göra så? Att se deras panik i ögonen, och deras skrik efter hjälp. Dem måste ju ha samma överlevnadsinstinkt som människan har. Är det så bråttom att de inte har tid att se till att alla grisar verkligen är döda. Okej, att det kan vara en engångsföreteelse men nu har detta hänt ett antal gånger också. Det här en sån sak som skulle kunna få mig att sluta äta kött. Ska man döda ett djur så ska det dödas med full respekt, egentligen är det rätt sjukt att vi dödar djur för att få mat. Men så är det ju, men då kan de få dö på ett sett så det inte känner någon smärta.


- Så liten och oskyldig

2 kommentarer:

  1. Hemskt! Jag ska kanske haka på Majas "Jag är vegetarian!" :) Puss...

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag tror att jag följer hennes fotspår jag med! Puss

    SvaraRadera