onsdag 27 maj 2009

Familjeliv - ibland går det överstyr!

Jag måste bara berätta vad jag läste idag - som egentligen Helén ville blogga om, men nu gör jag det, för du har ALLTID nåt att blogga om, jag bloggar ju bara om illamående just nu, så jag tar mig friheten att skita i din åsikt just nu! SÅ DE SÅ!

Jag är ju som sagt med på en sida som heter familjeliv, där får man verkligen läsa allt mellan himmel och jord och ibland väldigt sjuka grejer, men detta inlägg som jag ska berätta om tog nog priset på allt jag har läst.

"Jag har så dåligt samvete, jag har varit otrogen mot min sambo i ca 2 år.." (Eh jaha, tell him och dra då kanske? Men håll i er nu!!!!!!) "Problemet är bara det att jag har en flicka tillsammans med honom och att det är hans pappa jag har varit med. Nu är jag gravid igen, men det är inte sambon som är pappa, det vet jag för att jag inte varit med min sambo på väldigt länge. Vad tycker ni, ska jag göra abort eller behålla barnet?" (Inlägget var längre, tänkte kopiera texten men hittar det inte, men som ni kanske förstår så fick denna kvinna VÄLDIGT mycket påhopp, och en moderator hade varit inne och varnat de som skrivit till henne så inlägget kan vara borttaget - har ingen aning)

Ehhhhhhhhh, lilla gumman för det första lämna sambon det är ju för fan ÄCKLIGT att du bedrar din kille med hans pappa, hur kunde du ens tänka tanken från början? VISST kärlek och dragning till en person kan man inte rå för, men det finns för sjutton gränser för hur långt man går? Hur kan pappan göra så här mot sin son? Alltså.. egentligen det finns inga råd för detta med tanke på att de har barn tillsammans, hur hade människan tänkt egentligen, om hon är kvar hos sambon och skiter i farsan så får de ändå hålla god min på middagar osv. Näe, gör abort, LÄMNA sambon, flytta till Kiruna, eller Malmö om hon redan bodde i Kiruna!

Egentligen borde jag inte vara förvånad, men nu är jag verkligen det - det här var det värsta jag har läst tror jag.. där är nog inte alla hönor hemma, eller vad tror ni?

Jaja, jag är iaf glad, min älskade Bella är hemma och det känns så skönt, hon var pigg till tusen när hon kom hem och hungrig så jag fick jaga bort henne när Selma skulle äta - då Bella inte får äta den maten var jag tvungen att göra så. Jag blev så glad att tårarna sprutade på mig när hon kom intassandes, först ville hon inte hälsa men sen när Matte satte sig på golvet och grät av lycka så hoppade hon upp. Ni ska se hennes räkning, den landade på 44 000 (hon är försäkrad), fyra papper där det står vad dem har gett henne och det är sjukt mycket. Det var när jag såg papprerna som jag förstod hur sjuk hon faktiskt var så det är helt fantastiskt att se henne i den kondisen hon är i nu.

Hepp, godnatt på er!

2 kommentarer:

  1. *skakar bara på huvudet* Hahahahaha....

    Glad att Bella lilla är hemma - kommer ner o gosar med henne - typ nu? Eeehh.... Sola först - ringer sen! *Puss*

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vad kul att läsa att Bella är frisk och hemma, kosta vad det kosta vill, hunden är människans bästa vän eller alla djur för den delen. Vilken människa..förhållande med sambons pappa. Jag tror som du..alla hästar galoperar inte rätt där upp. Ha en bra dag och ta hand om Bella och den lilla magen. Kram Madde

    SvaraRadera