torsdag 14 maj 2009

Illamåendet jävlades med mig imorse, eller ska jag skylla på Bella?

Nu är det illa - eller det var väldigt illa. Det hela började med att Victor som vanligt inte vaknar av väckarklockan, utan JAG gör det, JAG väcker honom. Kan ju då såklart inte somna om. Jag tänkte att jag ligger kvar i sängen till 08 i allafall. Mm... pippi på rymmen på tv.. rätt som det är hör jag hur en hund börjar hulka - Bella. Jag då som på tom mage häver mig upp för att försöka hinna lyfta ut henne för att slippa torka golvet.... men hinner inte... hunden spyr på golvet... jag trodde jag skulle spy själv, så jag spraaaaaaaaaang in på toa i världens fart, men det blev bara lite hulkningar, gah... hulkade ut i köket för att rota fram fil, trycker i mig fil - tjuter och hulkar samtidigt.. åhh... mysigt. Bra start på dagen. Nu har jag iaf fått i mig fil och ska snart börja nästa mål som är knäckemacka med prickekorv. Trots detta förbannade illamående så är det värt det, man måste ju veta att man är gravid, annat vore det ju tråkigt och jag kan lova er - hade det varit så att jag inte hade mått dåligt så hade jag nog klagat över det :)

Senare idag kommer mammi, som jag längtar efter henne, hon är nog även nyfiken på hur magen ser ut nu. Och ja.. den växer varje dag helt otroligt häftigt, kan även känna livmodern långt ner på magen, Victor känner också och flinar lite, han tycker det är rätt häftigt. Jag var ju förståss tvungen igår att rota igenom alla böcker och googla som fan för att kolla så det var normalt att känna livmodern så tidigt och vet ni? Det är fullt normalt!

Nu ska jag äta, sen ringer Helén mig!
Ha en bra dag - det ska jag ha!
Puss och kram skumbanan!

1 kommentar:

  1. Ja jag ringer dig typ NUUUU! Haha - Jag efterlyser bilder på dig gumman o maggen! Jag har ngr häftiga bilder på magar som jag ska lägga ut på min blogg sen! *L* Nähä - kaffe o tfn med dig står på min "Att göra lista idag" haha Puss

    SvaraRadera